
Αυτόματες ασφάλειες – Τι γνωρίζουμε γι αυτές; – Επιλέγουμε ή αδειάζουμε το… ράφι;
Το ξέρετε ότι μία αυτόματη ασφάλεια χαρακτηριστικής Ζ θα πέσει αμέσως σχεδόν σε μία υπερφόρτωση και σε ένα βραχυκύκλωμα;
Ξέρετε επίσης ότι, μία αυτόματη ασφάλεια χαρακτηριστικής C (αυτή που βάζουμε όλοι συνήθως) θα πέσει αργά στην υπερφόρτωση
και επίσης 3 φορές πιο αργά από την Ζ;
Ξέρετε ότι η καμπύλη D σε βραχυκύκλωμα πέφτει έως 20 φορές επάνω του ονομαστικού;!!!!
Μέχρι να καταλάβουμε τις αυτόματες ασφάλειες και τις χαρακτηριστικές τους, καλό είναι να συζητάμε πράγματα γι αυτές.
Ξέρουμε να επιλέγουμε αυτόματες ασφάλειες;
Ή μπαίνουμε στο μαγαζί και λέμε: ‘’Μεγάλε, πιάσε 10 δεκάρες 20 δεκαεξάρες, 1 εικοσάρα, 1 εικοσπεντάρα’’ και γίναμε εργολάβοι;
Και από την άλλη ο προμηθευτής, πάει στα ράφια, πιάνει όλα αυτά που του ζητήσαμε σ αυτά που έχει στοκ
και μας τα αφήνει στον πάγκο, πληρώνουμε και φεύγουμε.
Αυτά που έχει στα ράφια είναι πολλές φορές, διάφορα μοντέλα που ούτε καν έχουν σχέση μεταξύ τους.
Ένα αυτόματάκι, μπορεί να υπάρχει σε 3 ή παραπάνω διαφορετικά μοντέλα, πέρα από τις χαρακτηριστικές καμπύλες.
Η φθηνή έκδοση η μεσαία έκδοση, η ακριβή έκδοση κλπ.
Ένα πινακάκι (γενικής χρήσης) το οποίο υπάρχει στον κατάλογο της ΑΒΒ αλλά μιλά γενικά για χαρακτηριστικές,
ανεξαρτήτως μάρκας, αρκετά χρήσιμο, θα δείτε παρακάτω.
Τι θα παρατηρήσουμε;
Θα παρατηρήσουμε ότι πάμε στα μαγαζιά να ψωνίσουμε για εγκατάσταση και ΠΟΤΕ ή αν όχι ποτέ,
οι 98% από εμάς, δεν ρωτάει ποτέ και δεν ενδιαφέρεται για τις χαρακτηριστικές καμπύλες.
Ούτε καν έχουμε έρθει ποτέ στη σκέψη τι είναι αυτές οι καμπύλες.
Και γω, μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν είχα ασχοληθεί με το θέμα ποτέ.
Ειδικά όμως μετά τις δοκιμές τον τελευταίο καιρό έχω αναθεωρήσει πολλά.
Θα θυμάστε ότι την Τσιντ την βγάλαμε εκτός συναγωνισμού, λόγω απελπιστικών αποτελεσμάτων.
Μιλώντας με φίλο ΔΕΗΤΖΗ – Εναερίτη, αρκετά έμπειρο στο επάγγελμα, μου είπε μόλις πριν λίγες ημέρες κιόλας,
ότι οι Τσιντ είναι αρκετά προβληματικές.
Δηλαδή, μπορεί να δουλεύουν και πάνω από τα διπλάσια αμπέρ χωρίς να πέφτουν.
Μάλιστα τελευταία έβαλε αμπεροτσιμπίδα σε ένα μετρητή και είδε ότι η αυτόματη δούλευε πάνω από τα διπλάσια αμπέρ συνεχώς.
Για την ακρίβεια 40 Α αυτόματη της εταιρείας, δούλευε στα 125 Α εκείνη την ώρα για πάνω από 2 λεπτά!!!!
Δηλαδή κοντά σε όριο βραχυκυκλώματος άλλων χαρακτηριστικών καμπυλών!!
Επίσης δεν είναι το μοναδικό περιστατικό, έμαθα αρκετά ακόμη γι αυτές τις τσιντ.
Άρα, η ΔΕΗ κάπου έχει λάθος ή κάπου…….. δε ξέρω……
Πάμε λοιπόν στις καμπύλες, όπως θα δούμε στην καρτέλα έχουμε αρκετές επιλογές.
Θα δούμε και μία καμπύλη που αν την ζητήσουμε σε κατάστημα θα μας κοιτάνε σαν να τους μιλάει Κινέζος!!
Γιατί ρε μάγκες; Γιατί φορτώνουν στα ράφια μία καμπύλη και τις υπόλοιπες πρέπει να κάνεις παραγγελία
ή να περιμένεις εβδομάδες ή και μήνες για να παραλάβεις;
Επίσης, πολλές εταιρείες δεν φέρνουν καν τις υπόλοιπες καμπύλες εκτός τις πολύ κλασικές δηλαδή B, C, D ή Κ
Αυτό το D ή K θέλει λίγο εξήγηση. Καμία σχέση το D με το Κ.
Οπότε αν πάτε σε κατάστημα, όπως έχω πάθει εγώ και σας λένε, η Κ η δική μας είναι ίδια με την D της άλλης, αυτό ΔΕΝ ισχύει.
Οπότε μην πέφτετε σε παγίδες τέτοιου τύπου.
Οι χαρακτηριστικές καμπύλες ΔΕΝ αλλάζουν από εταιρεία σε εταιρεία.
Αυτά είναι διεθνή πρότυπα κατασκευής και ότι ισχύει για μία, ισχύει για όλες του πλανήτη Γή.
Αν παρατηρήσετε, στα ράφια των καταστημάτων θα βρείτε μόνο καμπύλη C τα τελευταία χρόνια.
Η χαρακτηριστική Β τείνει να εξαφανιστεί, ενώ θα βρούμε σε λιγότερα τεμάχια Κ ή D ανάλογα την εταιρεία.
Δεν συζητάμε για χαρακτηριστική Ζ.
Αν μπείτε σε 100 καταστήματα και βρείτε Ζ, κλείνω το μαγαζί μου….
Πράγματα ακαταλαβίστικα. Οι ηλεκτρολογικές πυρκαγιές, λέμε ότι μπορεί να οφείλονται πολλές φορές ακόμη και σε λάθος διατομές αγωγών.
Ναι ισχύει. Όμως ποιος μου λέει ότι σε έναν αγωγό δεν ήταν ένας αυτόματος λάθος χαρακτηριστικής
ο οποίος φορτίστηκε και ανεπανόρθωτα; Δηλαδή το αυτόματάκι αστόχησε και δημιούργησε το θέμα.
Κανονικά οι προμηθευτές θα έπρεπε να έχουν τουλάχιστον κωδικούς ανοιχτούς για όλες τις χαρακτηριστικές
και να είναι εύκολη η προμήθεια αυτών.
Εν τω μεταξύ, πας να αγοράσεις ένα αυτοματάκι και έχεις να επιλέξεις μεταξύ 10 μοντέλων….
Το ακριβό μοντέλο, το φτηνό μοντέλο, τα 3kA, τα 4,5Ka, 6kA, 10Ka και ου τω καθεξής!!!
Το άλλο παίρνει βοηθητική επαφή, το άλλο δεν παίρνει… δυστυχώς είναι πολλά αυτά που πρέπει να παρατηρούμε
ανάλογα το έργο που έχουμε να εκτελέσουμε.
Έχεις κυκλώματα μεγάλου μήκους; Πρέπει να επιλέξεις έναν μικροαυτόματο που πέφτει πολύ γρήγορα!!
Έχεις κυκλώματα κοντινά; Πρέπει να επιλέξεις έναν αυτόματο που να πέφτει αλλά να ‘’ικανοποιεί’’ και την μακρινή γραμμή!!
Τελικά πρέπει εμείς να αποφασίσουμε αν θέλουμε η ασφάλεια να πέφτει σε όρια που επιθυμούμε εμείς
ή στα όρια που περιγράφει η κάθε εταιρεία στα χαρτιά της;
Προσωπικά, αυτό το όριο έως 1 ώρα σε υπερφόρτωση 45% μου φαίνεται τραγικά υπερβολικό.
Πχ, έχουμε μία αυτόματη 10 Α και της έχουμε 14,5 Α φορτίο.
Ε αυτή λέει, δικαιολογημένα βάση χαρακτηριστικών θα πέσει σε μία ώρα το πολύ.
Εγώ θα προτιμούσα να πέσει αμέσως σε όποια υπερφόρτωση πάνω από το ονομαστικό της.
Δηλαδή το θερμικό στοιχείο να αντιδράσει σε λίγα δευτερόλεπτα και όχι σε μία ώρα.
Ξέρετε πολύ καλά, ότι υπάρχουν ‘’επαγγελματίες’’ που βάζουν ασφάλειες μεγαλύτερες από το προβλεπόμενο στις γραμμές.
Θα παρατηρήσετε στις δοκιμές που κάναμε, αυτό είναι καταστροφικό με βάση τα αποτελέσματα των δοκιμών.
Είδαμε ότι αφού έως και 45% υπερφόρτωση αντέχουν για μία ώρα,
ότι το εναμισάρι καλώδιο θα δουλέψει με φορτίο 24 Α με ασφάλεια 16άρα για μία ώρα!!!!
Και έτσι και πέσεις και σε εταιρεία που σε μιάμιση ώρα δοκιμών δεν έπεσε, τότε πείτε μου παίρνουμε φωτιά ή όχι;
Όταν το εναμισάρι με 16άρα θα φορτίζεται με 30 Α για αρκετά λεπτά;
Θα μου πείτε εξ αιτίας ορισμένων ανεύθυνων θα αλλάξουν οι εταιρείες τα στάνταρ;
Όμως ζουν κι αυτοί ανάμεσά μας.
Σε μία γραμμή που έχει μεγάλη απόσταση, μία ασφάλεια λάθος χαρακτηριστικής μπορεί να μην αντιδράσει
ούτε σε υπερφόρτωση αλλά ούτε σε βραχυκύκλωμα!!!
Με αποτέλεσμα πυρκαγιά.
Βέβαια παίζουν ρόλο και οι διατομές και οι πτώσεις τάσης και το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ που σε πολλές περιοχές της χώρας είναι άθλιο.
Αλλά από όλα αυτά πως θα προστατευτεί ο καταναλωτής;
Βασίζεται στον επαγγελματία Ηλεκτρολόγο του.
Και να σου οι λάθος διατομές και νασου οι λάθος χαρακτηριστικές και να οι φωτιές.
Όλα αυτά θα μου πείτε τα μαθαίνουν στις σχολές και στα πανεπιστήμια.
Όμως ποιος τα προσέχει απόλυτα, ποιος δίνει την πρέπουσα σημασία όταν το σπουδάζει, τα θυμάται και τα τηρεί μετά;
Ειδικά όπως έχει καταντήσει η αγορά ανταγωνιστική, οι τσάμπα τιμές είναι πλέον καθημερινές
και περιλαμβάνουν πολλούς κινδύνους.
Προσωπικά, μετά από όλα όσα έχω ακούσει, διαβάσει και δοκιμάσει το τελευταίο διάστημα, θα προτιμούσα την καμπύλη Ζ ως πιο ασφαλή για όλα!!
Ακόμη και για τα ηλεκτρονικά μας αλλά και κυρίως για την Εσωτερική μας εγκατάσταση.
Οπότε εκεί, προλαβαίνουμε ακόμη και τις μακρινές αποστάσεις και τις υπερφορτώσεις
και τους άθλιους που βάζουν 16άρα στο εναμισάρι και όλα τα κακά.
Τώρα αν θέλουμε και γνωρίζουμε ότι κάπου θα μπει κινητήρας άμεσης εκκίνησης και όχι με κάποιο ινβέρτερ,
τότε θα προτιμούσα την καμπύλη Κ.
Αλλά σαν κύρια αυτόματη σε όλες τις εγκαταστάσεις θα προτιμούσα την Ζ.
Δείτε πόσο ασφαλή φαίνονται τα χαρακτηριστικά της Ζ…
Η χαρακτηριστική Κ όπως θα παρατηρήσετε στα διαγράμματα, έχει άμεση απόκριση σε υπερφορτώσεις,
σχεδόν ίδια με της Z που προτείνω.
Άρα, μία καμπύλη Κ θα προστατέψει από κάθε παράλογη υπερφόρτωση.
Πριν όμως από την όποια επιλογή, πρέπει πάντα να κοιτάμε τι φορτία θα τροφοδοτήσουμε γενικότερα.
Πχ στον παρακάτω πίνακα θα παρατηρήσετε τα ρεύματα εκκίνησης πολλών ειδών λαμπτήρων και με βάση αυτό τον πίνακα, μπορεί να γίνει μία επιλογή.
Η καμπύλη C επιλέγεται για να καλύψει όλο αυτό το φάσμα εκκινήσεων, όχι πάντα με επιτυχία,
αλλά τουλάχιστον γι αυτό έχει επικρατήσει στα ράφια των καταστημάτων…
αν θέλουμε όμως, μεγαλύτερη ασφάλεια, λιγοστεύουμε τις καταναλώσεις ανά κύκλωμα.
Δηλαδή, τοποθετούμε περισσότερες γραμμές, άρα περισσότερες αυτόματες… δείτε έναν πολύ κατατοπιστικό πίνακα παρακάτω…
Αν θυμάστε στα βίντεο που ανέβασα πρόσφατα, όντως η καμπύλη Κ αντιδρά σε υπερφόρτωση σε μερικά δευτερόλεπτα.
Είναι η πιο γρήγορη σε αντίδραση του θερμικού της στοιχείου, από την Β, την C και την D!!!
Άρα, γιατί στην εσωτερική μου εγκατάσταση να βάζω C ή B;
Λέει ο άλλος: Επειδή στο βραχυκύκλωμα πέφτει πιο γρήγορα από την Κ.
Ναι συμφωνώ. Και το λένε και τα χαρτιά. Πόσες φορές θα βραχυκυκλώσει ένα κύκλωμα σε μία εγκατάσταση και πόσες φορές θα υπερφορτωθεί;
Βραχυκύκλωμα άντε να έχουμε μία, δύο τρείς φορές σε αρκετά χρόνια και αυτό όχι στο ίδιο κύκλωμα.
Άρα, για μία φορά στα 2 ή 5 ή 10 χρόνια, καταστρέφουμε μία εγκατάσταση φορτώνοντας την με αμπέρ του θερμικού στοιχείου, παράλογα.
Ξέρετε ότι το μόνιμο πρόβλημα όλων των νοικοκυριών είναι το ότι δεν αντέχει η πρίζα.
Ε πως θα αντέξει ρε κυρά Γωγώ, αφού βάζεις το θερμαντικό λαδιού σε ένα πολύμπριζο
και στο ίδιο βάζεις και το ηλεκτρικό σίδερο και το πλυντήριο;
Έλεος δηλαδή.
Όλα ξεκινούν από τον κακό εγκαταστάτη, που δεν εξηγεί στους πελάτες εξαρχής τι επιλογές έχουν.
Μία φθηνή και μαζεμένη εγκατάσταση που θα έχει όμως αυτά τα μειονεκτήματα;
Ή μία εγκατάσταση που το μόνο που σε εμποδίζει σε ζήτηση είναι μία επαύξηση από τη ΔΕΗ;
Ενώ στην οικονομική εγκατάσταση και επαύξηση ΔΕΗ να κάνεις, αν δεν αλλάξεις γραμμές ή να συμπληρώσεις πολλές ακόμη,
δεν πρόκειται να έχεις αυτό που θέλεις.
Τέλοσπάντων η καμπύλη D κατά την άποψή μου πάντα, πρέπει να καταργηθεί.
Δεν έχει νόημα ύπαρξης. Όταν είναι παρόμοιες με την Κ, αλλά σε βραχυκύκλωμα αργεί ακόμη περισσότερο…
Οπότε σε περιπτώσεις κινητήρων χωρίς ινβέρτερ μπορεί να μην πέφτει αλλά φορτώνει πάρα πολύ τη γραμμή πριν πέσει.
Έως 20 φορές του ονομαστικού μπορεί να αντέξει πριν αντιδράσει.
Φανταστείτε μπουμ για τα καλά. Δηλαδή, μία αυτόματη 16 αμπέρ που θα βραχυκυκλώσει, μπορεί να αντιδράσει στα 320Α!!!
και αυτό ανάλογα την ποιότητα της αυτόματης.
Και αν παλιώσει; Και αν αστοχήσει; Εκεί φυσικά έχουμε πυρκαγιά.
Άρα, τώρα με τα ινβέρτερ και όλες τις ευκολίες και τις σύγχρονες κατασκευές η D δεν χρειάζεται
παρά ΜΌΝΟ σε πολύ ειδικές συνθήκες που θα απαιτήσει κάποιος μηχανολόγος εγγράφως
σε έργο με μελέτη και όχι κουτουρού.
Έχουμε λοιπόν B, C και D με θερμική αντίδραση ίδια, πολύ αργή.
Δηλαδή σε υπερφόρτωση αργεί να πέσει… και έχουμε…
Κ και Ζ που πέφτουν πολύ γρήγορα σε υπερφόρτωση….. είναι ιδανικές καμπύλες για ‘’κακούς’’ καταναλωτές.
Για τους καταναλωτές που θέλουν 4 σόμπες και τρείς τοστιέρες σε ένα πολύμπριζο και παραπονιούνται ότι δεν αντέχει η ασφάλεια.
Αυτούς πρέπει να τους ‘’τιμωρούμε’’ με καμπύλη Κ ή Ζ!!!
Και η Κ θα αντιδράσει αργά σε ένα βραχυκύκλωμα, οπότε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε και μερικά λεντ,
ειδικά τώρα που έρχονται όλοι οι ‘’μουράτοι’’ διακοσμητές (τον κακό τους τον καιρό)
και βάζουν λεντ ακόμη και στην λεκάνη της τουαλέτας, οπότε η Κ θα καλύψει όλα τα στραβά των άχρηστων εταιρειών
που κατασκευάζουν φτηνά λεντ και φτηνά τροφοδοτικά.
Όλα αυτά παράγουν μεγάλα στιγμιαία ρεύματα εκκίνησης που λύνονται ΜΌΝΟ με καμπύλη Κ
ή με αντικατάσταση όλων των τροφοδοτικών ή των λαμπτήρων λέντ, με ποιοτικότερα υλικά.
Η καμπύλη Ζ θα αντιδράσει λοιπόν (ευτυχώς) γρήγορα σε ‘’κακούς’’ καταναλωτές και θα αντιδράσει επίσης πολύ γρηγορότερα,
μοναδικά θα έλεγα γρήγορα, από όλες τις άλλες καμπύλες, το ίδιο και στην περίπτωση του βραχυκυκλώματος.
Άρα πλεονέκτημα έχουμε και στην προστασία των καλωδίων μας αλλά και στις ευαίσθητες ηλεκτρονικές συσκευές.
Οι οποίες ρεύματα υπερφόρτωσης ή βραχυκυκλώματα δεν αντέχουν και καίγονται.
Έχουμε περισσότερες πιθανότητες να ‘’ζήσει’’ μία ηλεκτρονική συσκευή από μία καμπύλη Ζ, παρά από όλες τις άλλες.
Θα επαναλάβω. Προσοχή! Καμία καμπύλη μίας εταιρείας, δεν είναι ίδια με άλλη καμπύλη άλλης εταιρείας.
Όλες οι καμπύλες, αναφέρονται σε ίδια πράγματα.
Δηλαδή μία χαρακτηριστική καμπύλη Κ της ΑΒΒ ποτέ δεν έχει ίδια χαρακτηριστικά με μία καμπύλη D της Siemens ή άλλης εταιρείας.
Μην ακούτε ότι είναι ίδιες. Θα τυπώσετε την καρτέλα αυτή και θα την έχετε μαζί σας πάντα όταν αγοράζετε ασφάλειες,
να τους την τρίβεται στα…. Τέλοσπάντων…
Οι χαρακτηριστικές Β μίας εταιρείας είναι ίδιες με όλες τις Β άλλων εταιρειών.
Οι χαρακτηριστικές C μίας εταιρείας είναι ίδιες με όλες τις C άλλων εταιρειών.
Οι χαρακτηριστικές D μίας εταιρείας είναι ίδιες με όλες τις D άλλων εταιρειών.
Οι χαρακτηριστικές K μίας εταιρείας είναι ίδιες με όλες τις K άλλων εταιρειών.
Οι χαρακτηριστικές Z μίας εταιρείας είναι ίδιες με όλες τις Z άλλων εταιρειών.
Όλα αυτά ισχύουν για εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί από Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.
Όλες οι αυτόματες ασφάλειες κυκλοφορούν όπως είπαμε παραπάνω, σε αρκετά μοντέλα ανά είδος και εταιρεία.
Το κάθε μοντέλο έχει και διαφορετική τιμή.
Εμείς όταν μπαίνουμε στο κατάστημα και πιάνουμε αυτόματες και ρελέ, για να φτιάξουμε τον πίνακα του πελάτη,
συνήθως επιλέγουμε είπαμε αυτά που έχει εκείνη την ώρα στα ράφια.
Και σκεφτόμαστε τον ελεκτρικαλ νιουζ που έλεγε κάτι για διαφορές…. Αλλά… ποιος τον χ..ζει τώρα τον ελέκτρικαλ,
εδώ αγοράζω αυτόματη με 4 ευρώ (τιμή καταλόγου)… μια χαρά είναι.
Θέλετε να πουλάτε μούρη σε πελάτες; Εξηγείστε τους τι κάνει το κάθε τι.
Μάθετέ τους ηλεκτρολογία ή αφού συντάσσετε μία οικονομική προσφορά, αναλύστε το υλικό που θα βάλετε.
Βάλτε υλικό καλό όταν πληρώνεστε καλά. Εξηγήστε στον τσάμπα πελάτη ότι θα έχει υλικό φτηνό,
όταν θέλει φτηνή δουλειά και αν σας ρωτήσει, ναι, εξηγήστε του και για τα θετικά και τα αρνητικά της απόφασής του.
Κάποια στιγμή, όπως οι κυρίες αγοράζουν Λουί βιτόν από το Παρίσι και άλλες από το παζάρι του Πειραιά,
ξέρουν τι αγοράζουν και στις δύο περιπτώσεις.
Η μία κυρία απευθύνεται στον κύκλο της και η άλλη επίσης στον δικό της κύκλο.
Ο κύκλος που ψωνίζει από το παζάρι και ο κύκλος που ψωνίζει γνήσιο προϊόν…
Εξηγείτε λοιπόν στον πελάτη του παζαριού, που παίρνει 10 προσφορές, ότι το παζάρι έχει αυτόματη με 4 ευρώ
έχει όμως και με 18 ευρώ και στους πολύ large πελάτες, έχει και RCBO για κάθε κύκλωμα, με 80 ευρώ το ένα (τιμές καταλόγου)
για αυτούς που το φυσάνε το μαρούλι, αλλά έχουν καταλάβει και την αξία μίας ακριβής ασφάλειας ή ενός RCBO.
Πέραν από τις τιμές, τους large και τους πελάτες των παζαριών, πρέπει κάποια στιγμή αν θέλουμε να λεγόμαστε εργολήπτες Ηλεκτρολόγοι
και όχι ηλεκτρολόγοι με την παντόφλα μες τις λάσπες,
πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα πιο σοβαρά και πιο ώριμα.
Έρχονται στιγμές που ακούω συνάδελφους που λένε:
Θα χάσουμε την υπογραφή μας, θα χάσουμε την άδειά μας, θα χάσουμε το ένα και το άλλο.
Ε μα τι να τα κάνεις όταν δεν ξέρεις να τα υποστηρίξεις;
Ξέρετε ότι οι 60% των ηλεκτρολόγων, Μηχανικών και μη, είναι μόνο για βοηθοί… ούτε καν για τεχνίτες ή αρχιτεχνίτες….
Δεν συζητάμε για εργολήπτες… Άρα, η άδεια και το ελεύθερο επάγγελμα, δεν αξίζει σε πάρα πολλούς.
Το να είναι κάποιος ηλεκτρολόγος αδειούχος, δεν σημαίνει ότι το χει.
Όταν μου εμφανίζεις ρε Μήτσο, εν έτη 2020 σχέδιο για ρευματοδότηση, το οποίο το έχεις στο χέρι όπως να ναι φτιαγμένο
και λες ότι έδωσες πιστοποιητικό… ε είσαι για να σε κλαίν οι ρέγγες. Σιγά να μην σε νοιάξουν οι χαρακτηριστικές
και οι καμπύλες των αυτόματων.
Βάζεις ότι να ναι, ότι φθηνότερο για να βγεις οικονομικά αφού πήρες το έργο τσάμπα,
χωρίς να σε ενδιαφέρει αν πέσει ποτέ ή όχι στην ώρα του.
Τέλοσπάντων, αγαπημένα μου αναγνωστόπουλα και συναδελφόπουλα, καλή συνέχεια σε όλους
και ας μάθουμε να δουλεύουμε με επιλογές.
Πιέστε τους προμηθευτές σας να φέρουν καλό υλικό.
Όχι μόνο υλικό του ραφιού, αλλά υλικό που πληροί απαιτήσεις ενός έργου.
Στον παρακάτω σύνδεσμο, διαβάστε ένα παλαιότερο άρθρο μας για τις αυτόματες ασφάλειες.
Περιέχει αρκετές λεπτομέρειες για τους μικροαυτόματους.
Χρησιμοποιήθηκαν αποκόμματα από τον κατάλογο της ΑΒΒ.
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες, διαγράμματα και πλήρη ανάλυση για την επιλογή αυτόματων ασφαλειών,
μπορείτε να βρείτε στην σελίδα του γενικού καταλόγου της ABB από την σελίδα 272 έως 303
Πατήστε τον σύνδεσμο παρακάτω, να διαβάσετε ή να κατεβάσετε το αρχείο της ΑΒΒ…
Αναλυτικός κατάλογος της ABB
Και φυσικά μην παραλείψετε να δείτε μερικά βίντεο δοκιμών αυτόματων ασφαλειών, που κάναμε πριν λίγες ημέρες.
Θα καταλάβετε πως λειτουργούν και τι ρόλο παίζουν οι χαρακτηριστικές τους…