Πως η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να γίνει disrupt από την… Shell
Οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν μπροστά τους μια νέα πραγματικότητα,
ή τουλάχιστον βλέπουν που πάνε τα πράγματα, σε μια αγορά η οποία αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι των εσόδων τους.
Η τάση αναφορικά με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ξεκάθαρη: τα προτιμά και αγοράζει όλο και περισσότερος κόσμος, παρότι ακόμα βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα συγκριτικά με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.
Κράτη επιδοτούν τις (ακόμα) σχετικά υψηλές τιμές τους και πόλεις κινούνται προς την απαγόρευση των αυτοκινήτων που κινούνται αρχικά με Diesel και ακολούθως με βενζίνη.
Οι οικονομίες κλίμακος, ως γνωστόν, θα μειώνουν τις τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων όσο αυξάνεται η παραγωγή τους, φέροντας ακόμα πιο γρήγορα κοντά το λεγόμενο «singularity» στην αυτοκινητοβιομηχανία η οποία για περίπου 110 χρόνια δεν έχει δεχτεί «κατακλυσμιαίες» αλλαγές.
Σε παγκόσμιο επίπεδο κυκλοφορούν σήμερα πάνω από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, με την Κίνα να είναι η μεγαλύτερη αγορά.
Το 1/3 των οχημάτων που πωλούνται στην Νορβηγία (που είναι μια πετρελαιοπαραγωγός χώρα) είναι ηλεκτρικά! Με το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο ποσοστό είναι 6,4% στην Ολλανδία, 4,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 3,4% στην Σουηδία.
Οι εκτιμήσεις του International Energy Agency είναι ότι θα υπάρχουν 140 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις αυτοκινήτων ανεξαρτήτως κατηγορίας σε όλο τον κόσμο για το 2016 να είναι κοντά στις 90 εκατ. μονάδες.
Παρότι η 100πλάσια προβλεπόμενη αύξηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα 13-20 χρόνια είμαι «εξωπραγματική» ωστόσο η ζήτηση για πετρέλαιο θα παραμείνει υψηλή, σύμφωνα τουλάχιστον με την BP.
Από την άλλη πλευρά αν πραγματοποιηθούν οι προβλέψεις ότι το πετρέλαιο μπορεί να πέσει ακόμα και στα 10 δολ. το βαρέλι αντιλαμβανόμαστε ότι τα έσοδα των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών μπορεί να βυθιστούν.
Η Ολλανδική Shell, η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου στον κόσμο, ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα την εξαγορά της επίσης Ολλανδικής NewΜotion η οποία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με 30 χιλ. σταθμούς, (με την Αμερική να έχει λιγότερους), η οποία λειτουργεί ακόμα με ζημιές.
Η NewMotion ιδρύθηκε το 2009 και έχει πάνω από 100.000 πελάτες στην Ευρώπη και ένα μεγάλο δίκτυο σημείων φόρτισης με 50.000 συνεργάτες μάλιστα.
Αν στην επόμενη δεκαετία έχουμε στις ταράτσες και στις σκεπές μας φωτοβολταικά τα οποία θα παράγουν ενέργεια, η οποία θα αποθηκεύεται σε οικιακές μπαταρίες, οι οποίες με τη σειρά τους θα φορτίζουν και το αυτοκίνητό μας, καταλαβαίνουμε ότι οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας θα δεχτούν αυτόματα ένα μεγάλο πλήγμα.
Από την άλλη θα βρουν μπροστά τους μεγαθήρια, όπως η Shell και η BP, οι οποίες θα μετατραπούν σε εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας με σταθμούς σε κάθε γωνία, και θα έχουν το τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της συνήθειας όλων μας, (αγγλιστί engagement), που χρόνια τώρα επισκεπτόμαστε τακτικότατα το βενζινάδικο μας ή αυτό που έχει τη χαμηλότερη τιμή και δεν θα μπορεί με τίποτα να αντιμετωπίσει εύκολα η ΔΕΗ και η κάθε ΔΕΗ αν δεν αρχίσουν από τώρα τον στρατηγικό σχεδιασμό τους.
Πηγή: https://startupper.gr