ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. – Απορίες – Απαντήσεις προς καταναλωτές
Στο παρόν άρθρο μπορείτε να μάθετε, για ότι απορία έχετε
πάνω σε θέματα ΔΕΔΔΗΕ, όπως προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην ηλεκτροδότηση του ακινήτου σας, βλάβες, χρεώσεις κλπ
Τι να κάνετε όταν διαπιστώσετε ότι δεν έχετε ρεύμα (βλάβες)*.
- Ελέγξτε τις ασφάλειες και τη λυχνία ένδειξης ηλεκτρικού ρεύματος του γενικού πίνακα
- Αν «φωτίζεται» η λυχνία, αυτό σημαίνει ότι το ρεύμα φθάνει στο γενικό πίνακα και ότι το πρόβλημα παρουσιάζεται στην εσωτερική σας ηλεκτρική εγκατάσταση, για την οποία θα πρέπει να συμβουλευτείτε ηλεκτρολόγο.
- Αν δεν «φωτίζεται» η λυχνία, αυτό σημαίνει ότι δεν φθάνει ρεύμα στο γενικό πίνακα, οπότε θα πρέπει να ελέγξετε αν τα γειτονικά ακίνητα έχουν ρεύμα.
-
- Ελέγξτε εάν τα γειτονικά ακίνητα έχουν ρεύμα
-
- Αν δεν έχουν ρεύμα, τότε πρόκειται για γενική διακοπή ρεύματος η οποία θα αποκατασταθεί με ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ. Για περισσότερες πληροφορίες
επικοινωνήστε με το τμήμα βλαβών της περιοχής σας
-
- Αν όμως τα άλλα ακίνητα έχουν ρεύμα ενώ το δικό σας ακίνητο δεν έχει, τότε θα πρέπει να ελέγξετε αν έχει «πέσει» η ασφάλεια ή ο μικροαυτόματος διακόπτης που προστατεύει τον μετρητή του ΔΕΔΔΗΕ.
Αν ο μετρητής σας δεν έχει μικροαυτόματο διακόπτη επικοινωνήστε με το τμήμα βλαβών της περιοχής σας
- Ελέγξτε την ασφάλεια ή το μικροαυτόματο του μετρητή σας
Αν ο μετρητής σας έχει ασφάλεια και έχει τακεί («καεί»), θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τμήμα βλαβών της περιοχής σας.
- Αν ο μετρητής σας έχει μικροαυτόματο διακόπτη, δοκιμάστε να τον επανοπλίσετε με τον μοχλό που υπάρχει γι’ αυτό το λόγο στο κιβώτιο του μετρητή. Αν υπάρχει παραθυράκι στο κιβώτιο, απλά οπλίστε («σηκώστε») το μικροαυτόματο.
-
- Ελέγξτε εάν έχετε πληρώσει το λογαριασμό σας
-
- Αν δεν έχετε πληρώσει το λογαριασμό σας, τότε μετά το πέρας της προθεσμίας πληρωμής ο Προμηθευτής σας ειδοποιεί για την διακοπή ρεύματος που προτίθεται να πραγματοποιήσει. Στη συνέχεια, ο Προμηθευτής ζητά από τον ΔΕΔΔΗΕ την εκτέλεση της διακοπής και αυτή πραγματοποιείται χωρίς άλλη ειδοποίηση.
-
- Εφόσον διευθετήσετε την οφειλή σας, θα πρέπει να ενημερώσετε σχετικά τον Προμηθευτή σας, προκειμένου να ζητήσει από το ΔΕΔΔΗΕ την επανασύνδεση του ρεύματος. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα προβεί στην επανασύνδεσή σας τα αργότερο εντός δύο εργασίμων ημερών από την υποβολή του αιτήματος επανασύνδεσης από τον Προμηθευτή σας.
* Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που καλέσετε το Κέντρο Βλαβών της περιοχής σας και τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ μεταβεί στο ακίνητο σας για την αποκατάσταση βλάβης, και διαπιστωθεί ότι αυτή οφείλεται σε πρόβλημα της εσωτερικής ηλεκτρικής σας εγκατάστασης, τότε θα χρεωθείτε με το ποσό της άσκοπης μετάβασης (22,01 € πλέον ΦΠΑ για καταναλωτές Χ.Τ. ή 36,68 € πλέον ΦΠΑ για καταναλωτές Μ.Τ.).
Στην περίπτωση που πιστεύετε ότι ο μετρητής δεν καταγράφει τις σωστές καταναλώσεις (πάρα πολύ μικρή πιθανότητα) μπορείτε να ζητήσετε με αίτηση σας στο αρμόδιο Γραφείο Εξυπηρέτησης του ΔΕΔΔΗΕ έλεγχο του μετρητή (το αρμόδιο κατάστημα αναγράφεται στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού σας πάνω αριστερά). Στην περίπτωση που ο έλεγχος δείξει ότι ο μετρητής δε λειτουργούσε σωστά, θα γίνει διόρθωση του λογαριασμού σας και αντικατάσταση του μετρητή χωρίς καμία χρέωσή σας. Σημειώστε όμως ότι στην περίπτωση σωστής λειτουργίας του μετρητή, θα επιβαρυνθείτε με το κόστος του ελέγχου, το οποίο ανέρχεται σε:
-29,35 € για μετρητή μονοφασικής παροχής
– 38,15 € για μετρητή τριφασικής παροχής
– 61,63 € για μετρητή τριφασικής παροχής μέσω Μ/Σ εντάσεως ή παροχής Μέσης Τάσης
Τα πιο πάνω ποσά επιβαρύνονται με τον εκάστοτε ισχύοντα Φ.Π.Α.
Όμως σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει πρωτίστως να κάνετε το δικό σας έλεγχο κλείνοντας το γενικό διακόπτη στον πίνακά σας (εσωτερική εγκατάσταση), να ελέγξετε αν ο δίσκος του μετρητή περιστρέφεται (καταγράφει ενέργεια). Στην περίπτωση που ο δίσκος περιστρέφεται, αυτό σημαίνει ότι πιθανόν υπάρχει διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος και θα πρέπει να καλέσετε άμεσα ηλεκτρολόγο, για να προβεί σε έλεγχο της εσωτερική σας ηλεκτρικής εγκατάστασης.
Για τις βλάβες που έπαθαν οι ηλεκτρικές σας συσκευές θα πρέπει να απευθυνθείτε, υποβάλλοντας σχετική αίτηση, στο αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης από το οποίο εξυπηρετείται το ακίνητό σας. Αφού εξεταστεί η περίπτωσή σας, θα ενημερωθείτε σχετικά.
Γενικότερα, σας γνωρίζουμε ότι όπως προβλέπεται και στους κανονισμούς ( ΕΛΟΤ- Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 50160) μικρές ή μεγάλες μεταβολές της τάσης τροφοδότησης, όπως π.χ. περιστασιακές βυθίσεις ή διακοπές της τάσης, υπερτάσεις ως προς τη γη κ.α., είναι
αναπόφευκτες, αφού μπορεί να οφείλονται σε φυσικά φαινόμενα ( π.χ. κεραυνούς, πτώση δέντρων), σε τυχαίες βλάβες, σε παρεμβάσεις τρίτων και σε άλλα απρόβλεπτα εξωτερικά αίτια. Για τους λόγους αυτούς:
1. Η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ακολουθώντας και τη διεθνή πρακτική, λαμβάνει όλα τα δυνατά μέτρα για ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από τυχόν μεταβολές της τάσης (επιτήρηση δικτύων, εγκατάσταση αλεξικέραυνων, κλάδεμα δέντρων κ.λ.π.).
2. Οι κατασκευαστές ηλεκτρολογικού και ιδιαίτερα ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, περί Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας κατά το σχεδιασμό και κατά τις δοκιμές των προϊόντων τους.
3. Οι πελάτες μπορούν να εγκαθιστούν κατάλληλες προστατευτικές διατάξεις ( επιτηρητές, σταθεροποιητές τάσης, συστήματα αδιάλειπτης τροφοδότησης ισχύος κ.λ.π.) στην εσωτερική ηλεκτρική τους εγκατάσταση, ώστε να προλαμβάνεται η πρόκληση ζημιών ή η εμφάνιση ανωμαλιών στη λειτουργία των συσκευών τους, εφ’ όσον οι συσκευές δεν διαθέτουν τέτοιες διατάξεις από την κατασκευή τους.